Boldi (1970)

1970-ben született Budapesten. Tanulmányait Bécsben kezdte, 1989-ben az Akademie der Bildenden Künste in Wien szobrász szakán, majd a Magyar Képzőművészeti Főiskola szobrász szakán tanult. 1995-ben szerezte meg szobrászművész diplomáját, ezután pedig Villányban a Pécsi Janus Pannonius Tudomány Egyetemre, a Képzőművészeti Mesteriskola kőszobrász szakára járt 1995-97 között. 

Boldi szobrászatának geometriája az értelem és érzelem egyensúlyának kereséséből táplálkozik. Az emberialakok alapvető geometriai alakzatokba történő tömörítése egyrészt utal a letisztult formákban testet öltő szobrászat igényére, másrészt kifejezésre juttatja a szigorú racionalitással uralt érzelmek erősségét. A fantázia és az értelemérzékeny összhangja valódi egyensúlyt teremt anélkül, hogy elveszne a művész alkotó énjének elsődleges ereje. 

Henri Matisse szerint, ha a racionalitást részesítjük előnyben az érzelmek helyett, a tökéletes egyensúlyt tudjuk megteremteni. A magyar szobrász művei egyszerűek és letisztultak. Az alkotási folyamat során a művész óvakodik attól, hogy a műve zavarossá váljon, hiszen célja a letisztult, lényegi szobrászat megteremtése, ami segíti a formális ellentmondások feloldását, és ami tisztán és világosan tudja közvetíteni világképét. 

Boldi művészete az emberi testet nem pszichológiai irányból közelíti meg, inkább szintetizál és egyszerűsít. A bronz és márvány megmunkálásánál a szobrász kihasználja a felhasznált anyagok érinthetőségét és fényhatásait. Világszemlélete nem csupán a világról vallott felfogását tárja elénk, hanem azt az álmot is, ami végigkíséri a művészt életútján.

A galéria által képviselt művészek közül a nemrégiben Kossuth-díjjal kitüntetett szobrászművész, Boldi munkáit tekinthetik meg standunkon, illetve kiemelt helyen, az Art & Antique folyosóján. Alkotásai nem csak egy enteriőrben mutathatnak jól, hanem köztereken is. Számos szobra megtekinthető és a közönség által „birtokba vehető”. Legismertebb szobra, a Rollerező, a Duna utca és a Váci utca sarkán található, ahol a kicsik és nagyok örömüket lelhetik a szoborral való fotózkodásban, de megtalálható Boldi keze-munkája az Egyetem téren is, ahol Kőláb című alkotása áll.

Művészetére jellemző a különleges anyagok használata, olykor visszatükröződő üvegfelületekkel operál vagy Aristide Maillol patinájával bevont bronzzal, de preferálja a méltán különleges Carrarai Márványt, amelynek beszerzése olykor többéves várakozássalis járhat, hiszen a Michelangelo-bányából nyerik ki, így pont olyan anyaggal dolgozhat, amilyennel a reneszánsz nagymester is dolgozott. Grandiózus szoborkompozícióit finom felület megmunkálással készíti el. Művei nyugalmat árasztanak, a lekerekített ívhasználata időtlenné teszi alkotásait. 

Boldi (1970)

Sculpting human figures reveals not only their true form but also expresses the emotions of the artist. The subtle harmony of fantasy and reason indicates both the maturity and creativity of the artist. 

According to Henri Matisse we prefer rationality over the emotions to create the perfect equilibrium. The Hungarian sculptor’s work shows this balance in its simple clean lines. During the creative process the aim of the artist is to present the essence of his values in a manner both simple and full of integrity. 

Boldi’s art does not approach the human form from a psychological perspective but rather with respect and caring for all the creatures of nature.  It expresses his spirit encouraging the desire to touch its finely crafted and chiselled planes and to appreciate how the light plays on each surface. His sculptures show sensitivity to the world around him and how he can express his dreams and vision.

Jimenez Deredia Molicciara (Italy) 2016. 10. 04.